Od maja br. nasza szkoła przystąpiła do Ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Moje miasto bez elektrośmieci”. Jego celem jest podnoszenie świadomości społecznej, ze szczególnym uwzględnieniem rodzin i dzieci, w zakresie prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym. Program ma na celu zachęcenie do oddawania elektrośmieci oraz zużytych baterii do punktów zbierania lub innych miejsc wyspecjalizowanych do ich odbioru.
W związku z przystąpieniem Naszej szkoły do wspomnianego programu gorąco zachęcamy wszystkich uczniów, rodziców i pracowników szkoły do sukcesywnego przynoszenia elektrośmieci. W zamian otrzymamy punkty, które możemy później wymienić na pomoce dydaktyczne, a z Państwa domów w legalny i bezpieczny dla środowiska sposób zniknie cały niepotrzebny i bezużyteczny sprzęt elektryczny i elektroniczny.
Zbieramy: zużyte sprzęty elektryczne i elektroniczne, które działały kiedyś na prąd lub na baterie (sprzęt AGD, jak: lodówki, pralki, mikrofalówki, tostery, miksery, czajniki; sprzęt RTV, jak telewizory, sprzęt nagłośnieniowy, radio, odtwarzacze DVD, sprzęt Hi FI; sprzęt IT, jak: laptopy, komputery, klawiatury, akcesoria komputerowe, rutery, tablety, monitory; zużyte oświetlenie; elektronarzędzia; czy zabawki działające kiedyś na baterie), ale także akumulatory przenośne oraz zużyte baterie. Będą one odbierane ze szkoły bezpłatnie przez upoważnioną firmę. Zużyty sprzęt należy składać w pojemnikach znajdujących się na dolnym holu obok świetlicy.
UWAGA: Nie będą odbierane tonery! Za zużyte oświetlenie w postaci świetlówek, żarówek LED – nie są przyznawane punkty Funduszu Oświatowego.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W PROGRAMIE „MOJE MIASTO BEZ ELEKTROŚMIECI”.