Projekt „Akademia dobrych kompetencji – program wsparcia szkół podstawowych z gminy Stąporków” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027.
Głównym celem projektu jest podniesienie jakości edukacji w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 im. Kornela Makuszyńskiego w Stąporkowie (dalej: SP nr 1), Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Stąporkowie (dalej: SP nr 2), Publicznej Szkole Podstawowej im. ppor. Karola Niedzielskiego „Dobosza” w Niekłaniu Wielkim (dalej: SP w Niekłaniu Wielkim), Publicznej Szkole Podstawowej im. Polskich Olimpijczyków w Krasnej (dalej: SP w Krasnej), ukierunkowanej na rozwijanie umiejętności podstawowych i przekrojowych oraz wdrażanie skutecznego doradztwa zawodowego wolnego od stereotypów płciowych w wyborze ścieżek edukacyjnych i zawodowych, wspierającego przełamywanie tych stereotypów, poprzez realizację dla 229 uczniów (117 kobiet i 112 mężczyzn, w tym 39 o specjalnych potrzebach edukacyjnych) wyżej wymienionych szkół podstawowych (SP nr 1: 58 osób, SP nr 2: 80 osób, SP w Krasnej: 21 osób, SP w Niekłaniu Wielkim: 70 osób) zajęć z zakresu kształtowania postaw antydyskryminacyjnych i edukacji ekologicznej; doradztwa zawodowego; zajęć dodatkowych rozwijających; zajęć dydaktyczno- wyrównawczych; wyjazdów edukacyjnych z zakresu umiejętności podstawowych i przekrojowych; a także poprzez realizację szkoleń dla 29 nauczycieli (28 kobiet i 1 mężczyzny) nauczających w ww. szkołach (SP nr 1: 6 osób, SP nr 2: 8 osób, SP w Krasnej: 3 osoby, SP w Niekłaniu Wielkim: 12 osób) podnoszących ich kompetencje oraz zakup sprzętu i pomocy dydaktycznych do realizacji zajęć w projekcie realizowanym w okresie 01.09.2025 – 31.08.2026.
Grupa docelowa: projekt skierowany do grupy docelowej z województwa świętokrzyskiego tj.:
- 229 uczniów (117 kobiet, 112 mężczyzn) z klas IV-VIII uczących się w SP nr 1 (58 osób = 30 K + 28 M), SP nr 2 (80 osób = 35 K + 45 M), SP w Krasnej (21 osób = 12 K + 9 M), SP w Niekłaniu Wielkim (70 osób = 40 K + 30 M), w tym 39 uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (19 K + 20 M)
- 29 nauczycieli (28 kobiet, 1 mężczyzna) pracujących w ww. szkołach podstawowych (SP nr 1: 6 nauczycieli = 6 kobiet, SP nr 2: 8 nauczycieli = 7 kobiet +1 mężczyzna, SP w Krasnej: 3 nauczycieli = 3 kobiety, SP w Niekłaniu Wielkim: 12 nauczycieli = 12 kobiet)
- SP nr 1, SP nr 2, SP w Krasnej, SP w Niekłaniu Wielkim prowadzące kształcenie ogólne podstawowe w województwie świętokrzyskim.
Zadania realizowane w ramach projektu:
ZADANIE 1: PODNOSZENIE KOMPETENCJI KADRY NAUCZYCIELSKIEJ
- Szkolenie dla 29 nauczycieli z zakresu kształtowania postaw antydyskryminacyjnych u uczniów (36 godz. dydaktycznych/os.):
- SP nr 1: 6 nauczycieli
- SP nr 2: 8 nauczycieli
- SP w Krasnej: 3 nauczycieli
- SP w Niekłaniu Wielkim: 12 nauczycieli
- Szkolenie dla 29 nauczycieli z zakresu edukacji włączającej (20 godz. dydaktycznych/os.):
- SP nr 1: 6 nauczycieli
- SP nr 2: 8 nauczycieli
- SP w Krasnej: 3 nauczycieli
- SP w Niekłaniu Wielkim: 12 nauczycieli
- Szkolenie dla 16 nauczycieli z zakresu edukacji ekologicznej (4godz. dydaktyczne/os):
- SP nr 1: 6 nauczycieli
- SP nr 2: 1 nauczyciel
- SP w Krasnej: 3 nauczycieli
- SP w Niekłaniu Wielkim: 6 nauczycieli
ZADANIE 2: DODATKOWE ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW Z ZAKRESU KSZTAŁTOWANIA POSTAW ANTYDYSKRYMINACYJNYCH I EDUKACJI EKOLOGICZNEJ
- Warsztaty z zakresu kształtowania postaw antydyskryminacyjnych dla 229 uczniów (10 godz./gr x 18 grup):
- SP nr 1: 58 uczniów (5 gr x 10 godz.)
- SP nr 2: 80 uczniów (6 gr x 10 godz.)
- SP w Krasnej: 21 uczniów (2 gr. x 10 godz.)
- SP w Niekłaniu Wielkim: 70 uczniów (5 gr x 10 godz.)
- Warsztaty z edukacji ekologicznej dla 229 uczniów (10 godz./gr x 18 grup):
- SP nr 1: 58 uczniów (5 gr x 10 godz.)
- SP nr 2: 80 uczniów (6 gr x 10 godz.)
- SP w Krasnej: 21 uczniów (2 gr. X 10 godz.)
- SP w Niekłaniu Wielkim: 70 uczniów (5 gr x 10 godz.)
ZADANIE 3: DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW:
- SP nr 1: 58 uczniów (po 3 godz. dla każdego ucznia, po 2 – 3 spotkania indywidualne z doradcą zawodowym)
- SP nr 2: 80 uczniów (po 3 godz. dla każdego ucznia, po 2 – 3 spotkania indywidualne z doradcą zawodowym)
- SP w Krasnej: 21 uczniów (po 3 godz. dla każdego ucznia, po 2 – 3 spotkania indywidualne z doradcą zawodowym)
- SP w Niekłaniu Wielkim 70 uczniów (po 3 godz. dla każdego ucznia, po 2 – 3 spotkania indywidualne z doradcą zawodowym)
ZADANIE 4: ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UZDOLNIENIA UCZNIÓW: KÓŁKA ZAINTERESOWAŃ
Zajęcia dla 193 uczniów (99 kobiet i 94 mężczyzn) tj.:
- SP nr 1: 58 uczniów
- SP nr 2: 60 uczniów
- SP w Krasnej: 15 uczniów
- SP w Niekłaniu Wielkim: 60 uczniów
Każdy ze 193 uczniów weźmie udział wyłącznie w jednych wybranych zajęciach:
- Koło kompetencji cyfrowych
- SP nr 1: 8 os. (1gr), 1 godz./gr x 1 gr x 24 tyg.= 24 godz.
- SP nr 2: 36 os. (3gr), 1 godz./gr x 3 gr x 24tyg.= 72 godz.
- SP w Niekłaniu Wielkim 20 os. (2gr), 1 godz./gr x 2 gr x24tyg.= 48godz.
- Koło kompetencji matematycznych
- SP nr 1: 10 os. (1gr), 1 godz./gr x 1 gr x 24 tyg.=24 godz.
- Koło kompetencji językowych (j. obcy)
- SP nr 1: 11 os. (1gr), 1godz./gr x 1gr x 24 tyg.= 24 godz.
- SP w Krasnej: 15 os. (2gr), 1godz./gr x 2 gr x 24 tyg.= 48 godz.
- SP w Niekłaniu Wielkim 20 os. (2gr), 1godz./gr x 2 gr x 24 tyg.= 48 godz.
- Koło kompetencji w zakresie nauk przyrodniczych– przyroda
- SP nr 1: 10 os. (1gr), 1 godz./gr x 1gr x 24 tyg.= 24 godz.
- SP nr 2: 24os. (2gr), 1 godz./gr x 2gr x 24 tyg.= 48 godz.
- SP w Niekłaniu Wielkim: 10 os. (1gr), 1godz./gr x 1gr x 24 tyg.= 24 godz.
- Koło kompetencji w zakresie nauk przyrodniczych – chemia
- SP nr 1: 9 os. (1gr), 1godz./gr x 1gr x 24tyg = 24godz.
- SP w Niekłaniu Wielkim 10 os. (1gr), 1 godz./gr x 1 gr x 24 tyg. = 24 godz.
- Koło kompetencji w zakresie nauk przyrodniczych – biologia
- SP nr 1: 10 os. (1gr), 1godz./gr x 1 gr x 24 tyg.= 24 godz.
ZADANIE 5: ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE DLA UCZNIÓW
Zajęcia dla 147 uczniów (71 kobiet, 76 mężczyzn) tj.:
- SP nr 1: 41 osób (41 osób spośród tych, które brały udział również w zajęciach rozwijających)
- SP nr 2: 80 osób (wszyscy uczniowie zakwalifikowani do projektu z niniejszej szkoły, w tym 60 osób, które brało udział w zajęciach rozwijających)
- SP w Krasnej: 6 osób (osoby, które nie brały udziału w zajęciach rozwijających)
- SP w Niekłaniu Wielkim: 20 osób (10 osób, które nie brało udziału w zajęciach rozwijających i 10, które brały udział również w zajęciach rozwijających)
Każdy uczeń weźmie udział wyłącznie w jednych wybranych zajęciach:
- z kompetencji cyfrowych
- SP nr 1: 7 os. (1gr) tj. 1godz./gr x 1gr x 24tyg.= 24 godz.
- z kompetencji matematycznych
- SP nr 1: 8 os. (1 gr) tj. 1 godz./gr x 1 gr x 24 tyg.= 24 godz.
- SP nr 2: 48 os. (6 gr) tj. 1 godz./gr x 6 gr x 24 tyg.= 144 godz.
- z kompetencji językowych (j. angielski/niemiecki)
- SP nr 1: 6 os (1gr), 1 godz./gr x 1 gr x 24 tyg.= 24 godz.
- SP nr 2: 32 os. (4gr), 1 godz./gr x 4 gr x 24 tyg.= 96 godz.
- SP w Krasnej: 6 os. (1gr), 1 godz./gr x 1 gr x 24 tyg.= 24 godz.
- SP w Niekłaniu Wielkim: 20 os. (2gr), 1 godz./gr x 2 gr x 24 tyg.= 48 godz.
- z kompetencji w zakresie nauk przyrodniczych–przyroda
- SP nr 1: 10 os. (1gr), 1godz./gr x 1gr x 24tyg.=24 godz.
- z kompetencji w zakresie nauk przyrodniczych–biologia
- SP nr 1: 10 os. (1gr), 1godz./gr x 1gr x 24tyg.=24 godz.
ZADANIE 6: EDUKACYJNE WARSZTATY WYJAZDOWE DLA UCZNIÓW Z ZAKRESU UMIEJĘTNOŚCI
PODSTAWOWYCH I PRZEKROJOWYCH
Grupowe, jednodniowe wyjazdy edukacyjne dla 229 uczestników projektu do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie:
- SP nr 1: 58 uczniów (w podziale na 2 wyjazdy)
- SP nr 2: 80 uczniów (w podziale na 2 wyjazdy)
- SP w Krasnej: 21 uczniów (1 wyjazd)
- SP w Niekłaniu Wielkim: 70 uczniów (w podziale na 2 wyjazdy)
W ramach zadania 4 zakupiony zostanie sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wszystkich zajęć dla uczniów z czterech szkół podstawowych objętych projektem.
Planowane efekty/ rezultaty projektu:
- Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych
wsparciem: 229
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem: 29
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem: 4
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem: 39
- Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej: 4
- Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym: 229
- Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu
krajowym, regionalnym lub lokalnym: 4
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 207
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu: 27
Informacje dodatkowe:
- Realizator Projektu: Gmina Stąporków
- Biuro projektu: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 132a, 26 – 220 Stąporków
- Wartość Projektu: 590 995,58 PLN
- Dofinansowanie Projektu z UE: 502 346,24 PLN (85%)
- Dofinansowanie z Budżetu Państwa: 29 429,34 PLN (5%)
- Wkład własny: 59 220,00 PLN (10%)
- Czas trwania projektu: 01.09.2025 – 31.08.2026
#FunduszeUE, #FunduszeEuropejskie
Załączniki do pobrania: